Saturday, July 07, 2018

MASALAH SUAMI ADA PEREMPUAN LAIN

MASALAH SUAMI ADA PEREMPUAN LAIN

GAMBAR SEKADAR HIASAN

Setiap individu yang berkahwin mengimpikan satu perkahwinan yang bahagia kerana rumah tangga ialah penguni kebahagian,ketenangan,hormoni dan selesa dalam kehidupan.Semua ahli keluarganya saling kasih mengasihi, hormat-menghormati dan jalankan tanggungjawab masing-masing dengan penuh kerelaan.Perjalanan kehidupan sebuah keluarga bahagia didasarkan di atas prinsip saling menjaga, ambik berat satu sama lain.

Memandangkan terlalu banyak masalah rumah tangga yang berpunca daripada orang ketiga. Dengan ini kami ingin berkongsi dan bagi panduan kepada para isteri-isteri di luar sana.

 Tanda-tanda suami tengah curang dengan isteri :
  1. Marah-marah apabila isteri tanya lokasi suami.
  2. Tiba-tiba berperwatakan kemas atau bernampilan menarik.
  3. Perubahan sikap suami yang ketara.
  4. Telefon bimbit ada "PASSWORD" sebelum ini tiada.
  5. Menjadi seorang perahsia dan tidak mahu berkongsi masalah dengan isteri.
  6. Naluri seorang isteri "6TH SENSE" atau "WOMAN INSTINCT" selalunya betul.
  7. Terlebih perhatian terhadap isteri.
  8. Tiba-tiba suami jadi sibuk dan panas baran.
  9. Suami sering makan di luar ( Kedai).
  10. Kemesraan antara suami isteri mula hilang.
Cara-cara untuk mengatasi masalah suami ada perempuan lain ialah : 
  1. Penuhi dan Sempurnakan semua tanggungjawab seorang isteri: Sebagai seorang isteri kita wajib jaga pakaian,makanan,minuman,berhias diri dan bercakap dengan lemah lembut dengan suami kerana tanggungjawab isteri.
  2. Taat kepada suami : Setelah wali atau orang tua menyerahkan seorang anak kepada suaminya,maka kewajipan taat kepada suami menjadi hak tertinggi yang harus dipenuhi,setelah kewajipan kepada Allah dan Rasul-nya. Sebagaimana sabda Rasullullah SAW  bersabda : Yang bermaksud :"Seandainya aku boleh menyuruh seorang sujud kepada seseorang maka aku akan perintahkan seorang wanita sujud kepada suaminya".                
  3. Jangan ambil sikap tidak peduli: Bersikap tidak peduli seolah-olah menunjukkan kita redha dengan suami ada perempuan lain.Ada sesetengah wanita mengambil jalan mudah dengan tidak ambil berat tentang kecurangan suami.
  4. Dapatkan sokongan dan nasihat daripada orang yang berpengalaman : Jika keadaan semakin rumit dan sukar untuk diselesaikan secara bersama,maka segeralah dapat nasihat dan pandangan daripada orang yang berpengalaman seperti ibu bapa dan juga kaunselor atau pakar dalam masalah rumah tangga.
  5. Berserah kepada Allah: Setelah kita berusaha untuk perbetulkan hubungan antara suami isteri.maka selebihnya kita berserah dan berdoa kepadanya.
          Doa untuk memohon kebaikan dan dijauhi kejahatan :

اللَّهُمَ حَبَّبْ إِلَيْنَا الْإِيمَانَ وَزَيِّنْهُ فِي قُلُوبِنَا، وَكَرِّهْ إِلَيْنَا الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ، وَاجْعَلْنَا مِنَ الرَّاشِدِينَ
Maksudnya : "Ya Allah,jadikanlah kami cinta kepada keimanan dan jadikanlah ia indah di hati kami,bencikanlah kami pada kekafian,kefasikan,dan kedurhakaan,serta masukkanlah kami dalam gologan orang yang mendapat petunjuk"

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا
Maksudnya : Ya Tuhan kami,anugrahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami),dan jadikanlah kami iman bagi orang-orang yang bertaqwa.

Berkahwinan adalah suatu ikatan yang mulia.Berusahalah untuk terus mengeratkan lagi ikatan perkahwinan yang telah lama terbina.Anggaplah kecurangan suami itu sebagai salah satu ujian dalam perkahwinan walaupun ada suatu ketika keadaannya sukar untuk di perbetulkan, namun sinar kebahagiaan pasti akan menerang kembali....In Shaa Allah.

Jika anda mengalami masalah rumahtangga atau pasangan anda berlaku curang, anda bolehlah kunjungi Pusat Rawatan Islam Walinur Syifa untuk mendapatkan khidmat nasihat dan rawatan  daripada Ustaz Nazmi sendiri. 

Selain itu, kami di Pusat Rawatan Islam Walinur Syifa merawat semua jenis masalah batin yang anda hadapi seperti santau, sihir, saka, dan histeria. Juga membantu dan menyediakan khidmat kaunseling untuk anda yang menghadapi masalah penyakit kronik seperti barah, jantung, hati, batu karang dan lain-lain lagi.

Untuk keterangan lanjut sila hubungi :  011-19980010 (Ustaz Nazmi)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

BATU LEKLAI NAGA

 BATU LEKLAI NAGA PANJANG 19 CM LEBAR 11 CM DILARANG COPY IMAGES INI !!! K00001 KEHEBATAN BLN 25021202024750 KHASIAT INI HAK MILIK WALINUR S...