Thursday, November 16, 2017

MASALAH RUMAH TANGGA ANGKARA GANGGUAN SIHIR PEMISAH YANG BERPUNCA DARIPADA SANTAU / SIHIR / TELUH / TENUN / BLACKMAGIC / ILMU HITAM

MASALAH RUMAH TANGGA ANGKARA SIHIR PEMISAH YANG BERPUNCA DARIPADA SANTAU / SIHIR / TELUH / TENUN / BLACKMAGIC / ILMU HITAM

Image result for masalah rumah tangga

Pernikahan merupakan ikatan suci antara dua insan manusia, setiap manusia menginginkan untuk menikah, mendapatkan keturunan dan mempunyai rumah tangga yang bahagia serta sejahtera. Dari pihak suami menginginkan isteri yang cantik serta patuh terhadap suami sedangkan pihak isteri menginginkan suami yang dapat bertanggung jawab, mampu membina keluarga ke arah yang lebih baik dan berakhir hingga maut memisahkan.

Akan tetapi seringkali terjadi masalah-masalah rumah tangga yang membuat hubungan suami isteri menjadi tidak harmonis, sering terjadi pertengkaran dan yang lebih parah lagi terjadi perselingkuhan yang dapat menyebabkan perceraian.

Dari Jabir r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya Iblis meletakkan singgahsananya di atas air, kemudian ia mengirim pasukannya. Serendah-rendah mereka adalah yang paling besar dalam melakukan godaan atau gangguan. Seorang dari mereka berkata, "Aku telah melakukan perkara ini dan itu", maka berkata iblis, "Kamu tidak melakukan apa-apa", kemudian seorang lagi datang dan berkata, "Aku tidak meninggalkannya (manusia) sehingga aku pisahkan antara suami dan isterinya", Iblis berkata, "Ya, kamulah (yang betul hebat)". (Riwayat Muslim)

Hadis ini menjelaskan, Iblis dan bala tenteranya menjadikan pasangan suami isteri sasaran utama misi mereka untuk memecah belah anak cucu Adam.

Menjadi kebanggaan mereka sekiranya terjadi pergaduhan dan penceraian antara pasangan yang berumah tangga.

Banyak perkara menjadi pencetus penceraian. Antara alasan wajib yang sering diberikan ialah tidak wujud persefahaman, kurang interaksi, masalah dalaman yang menemui jalan buntu, masalah kewangan dan orang ketiga dan tidak terkecuali unsur sihir penyebab terjadinya perceraian.

Apa itu sihir pemisah? Sihir pemisah merupakan sihir yang seringkali dilakukan untuk memisahkan pasangan suami isteri atas sebab tertentu selalunya berkaitan masalah peribadi, dengki, balas dendam, khianat dan sebagainya.

Ibnu Kathir menjelaskan setiap pasangan suami isteri yang terkena sihir ini akan mengakibatkan  pandangan suami atau isteri terhadap pasangannya kelihatan hodoh atau buruk sama ada dari rupa paras atau perilaku.

Antara tanda-tanda sihir pemisah ialah :

  • Terdapat perubahan tabiat/perubahan secara tiba-tiba
  • Kerap berlaku perbalahan antara pasangan atau rakan
  • Sering berburuk sangka terhadap pasangan serta melihat pasangan dengan pandangan yang buruk dan jelek
  • Masing-masing tidak mahu mengalah dan suka menegakkan 'benang yang basah'
Sukacita disarankan agar anda kuatkan semangat dan keimanan seterusnya melawan keadaan ini daripada membelenggu diri anda. Penyakit sebegini bakal menyusahkan diri sendiri dan menghancurkan kerukunan rumah tangga dan keluarga tercinta. Dapatkanlah rawatan dengan segera. In Syaa Allah kami sedia membantu anda, dalam perubatan Islam mempunyai perspektif dan kaedah rawatannya yang tersendiri bagi menangani masalah ini. Kunjungilah Pusat Rawatan Islam Walinur Syifa. Bagi pesakit yang tidak dapat hadir, rawatan jarak jauh turut disediakan. Kos rawatan bergantung kepada situasi dan tahap masalah. Untuk keterangan lebih lanjut, boleh hubungi 011-19980010 (Ustaz Nazmi) 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

BATU LEKLAI NAGA

 BATU LEKLAI NAGA PANJANG 19 CM LEBAR 11 CM DILARANG COPY IMAGES INI !!! K00001 KEHEBATAN BLN 25021202024750 KHASIAT INI HAK MILIK WALINUR S...