Saturday, September 09, 2023

KHASIAT DAN KEGUNAAN BUAH DELIMA

 KHASIAT DAN KEGUNAAN BUAH DELIMA

DILARANG COPY IMAGES INI!!!


Allah berfirman di dalam Al-Quran menerusi surah Al-Rahman ayat 68 yang bermaksud, "Di dalam kedua-duanya (syurga) terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima". Allah menyebut kalimah rumman yakni buah delima sebanyak tiga kali untuk membuktikan betapa hebat penciptaNya dan ia juga disebut sebagai buah daripada syurga. Ibnu katsir dalam tafsirnya menjelaskan, kurma dan delima adalah buah yang lebih unggul dibandingkan lainnya. tradisi kedokteran islam dulu juga memanfaatkan delima untuk pengubatan. Manfaat pengobatan buah ini tersebar luas ke berbagai penjuru dunia seperti di Timur, dan Afrika. Delima tercatat dalam obat-obatan yang dapat menyembuhkan 15 jenis penyakit.

Delima juga dapat digunaka dalam pengobatan yang berkaitan dengan gangguan makhluk halus atau ganngguan lainnya.Kerana delima ini adalah makanan sunnah nabi dan ditakuti oleh jin, delima ini sesuai kepada yang mengalami masalah berkaitan dengan makhluk halus.
Buah delima ini sangat baik untuk badan yang ada gangguan jin kerana jika kita makan buahnya akan menerangi perut dan hati kita disebabkan itu jin akan marah kerana kita tidak dapat digoda oleh syaitan atau jin.



KEGUNAANNYA :

1.Mengurangkan radikal bebas

2.Melambatkan simptom Alzheimer

3.Menjaga sistem penghadaman

4.Baik untuk kesihatan jantung

5.Meningkatkan prestasi seksual

6.Rawatan dan pencegahan kanser

7.Mempunyai kandungan vitamin c

8.Memperbaiki peredaran darah

9.Mengurangkan risiko serangan jantung

10.Jika dimakan ia akan menerangi perut anda  dan tidak dapat digoda oleh syaitan

11.Sebagai pendinding diri daripada gangguan sihir

12.Boleh diberikan kepada yang mengalami histeria

13.Dijauhi daripada bisikan syaitan

14.Menjauhi diri daripada perasaan gelisah, kemurungan dan tekanan

15.Dan banyak lagi


👆Kepada sesiapa yang mengalami penyakit seperti diatas ataupun penyakit yang lain bolehlah datang ke pusat rawatan islam walinur syifa untuk menyelesaikan masalah anda ,insyaallah kami dapat membantu Untuk maklumat lebih lanjut sila hubungi 0111-9980010 ( PEMBANTU PERUBATAN ) 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

BATU LEKLAI NAGA

 BATU LEKLAI NAGA PANJANG 19 CM LEBAR 11 CM DILARANG COPY IMAGES INI !!! K00001 KEHEBATAN BLN 25021202024750 KHASIAT INI HAK MILIK WALINUR S...