Thursday, September 07, 2023

KHASIAT DAN KEGUNAAN HABBATUS SAUDA (BLACK SEED)

 KHASIAT DAN KEGUNAAN HABBATUS (BLACK SEED)

DILARANG COPY IMAGE INI!!!

Habbatus sauda boleh membantu mengurangkan simptom peredaran darah yang lemah dengan meningkatkan aliran darah sambil membawa lebih banyak nutrien dan oksigen ke sistem badan terutamanya anggota badan. Habbatus sauda juga dapat membantu mencegah kulit pucat, kuku rapuh, rambut serta merawat pelbagai jenis penyakit seperti kencing manis, asma, darah tinggi, penyakit jantung dan barah. 

Habbatus sauda digunakan sejak ribuan tahun dahulu oleh pengamal perubatan masyhur.Seorang pengamal perubatan dari Greece yang terkenal dengan gelaran bapa perubatan awal iaitu Hipocrates, menyarankan pengambilan habbatus sauda bagi merawat penyakit berkaitan dengan sistem penghadaman. Selain itu, pengamal perubatan Islam terkenal pada abad ke-10, Ibnu Sina pula memperihalkan habbatus sauda dalam buku 'The Canon of Medicine' sebagai satu tumbuhan herba yang dapat meningkatkan tenaga badan, menghilangkan kelesuan dan meningkat kekuatan spiritual.

Selain itu, habbatus sauda juga boleh digunakan sebagai benteng untuk diri daripada penyakit batin seperti gangguan sihir, santau, saka dan sebagainya. Habbatus sauda boleh dijadikan sebagai makanan seharian kita untuk kesihatan zahir dan batin daripada masalah penyakit atau gangguan dengan makhluk halus.


KEGUNAANNYA:

 👉Bahan antioksida (melawan radikal bebas yang berpunca daripada pencemaran, cahaya matahari dan bahan kimia. Dapat melindungi sel dan tumbuhan daripada kerosakan)

 👉Mengawal paras gula dalam badan

 👉Menurunkan paras kolestrol

 👉Mengawal tekanan darah

 👉Bertindak sebagai anti radang

 👉Antimikrobial ( menghalang pertumbuhan mikroorganisma bakteria dan virus)

 👉Penjagaan kesihatan perut dan penghadaman

 👉Bertindak pada masalah kesuburan lelaki

 👉Dapat memulihkan semangat kembali daripada gangguan 

 👉Merawat segala kesan-kesan gangguan yang dialami

 👉Sebagai pelindung diri daripada gangguan sihir, santau dan saka

 👉Dapat mengelakkan diri daripada histeria

 

👆Kepada  sesiapa yang mengalami penyakit seperti diatas yang tidak dapat dirawat oleh perubatan moden  bolehlah datang ke pusat rawatan islam walinur syifa ,insyaallah kami dapat membantu Untuk maklumat lebih lanjut sila hubungi 0111-9980010 ( PEMBANTU PERUBATAN ) 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

BATU LEKLAI NAGA

 BATU LEKLAI NAGA PANJANG 19 CM LEBAR 11 CM DILARANG COPY IMAGES INI !!! K00001 KEHEBATAN BLN 25021202024750 KHASIAT INI HAK MILIK WALINUR S...