Tuesday, August 28, 2018

DUIT LAMA INDONESIA 1000 RUPIAH

DUIT LAMA INDONESIA 1000 RUPIAH

1. 1000 Rupiah - Kod BK180940
2. 1000 Rupiah - Kod BK 172367

3. 1000 Rupiah - Kod BK 174322

DILARANG COPY PAGE INI ❗
KHDM 0001


Duit Lama Indonesia 1000 Rupiah adalah wang Soekarno Sovenir yang dikeluarkan pada tahun 1964. Duit ini bersaiz 16.5cm x 8cm dan mempunyai perbagai versi iaitu berwarna hijau dan merah. Duit ini mempunyai nombor siri dan tanda bayang dimana koleksi Walinur Syifa tiga keping sahaja dengan huruf blok BK di muka belakang duit.
WALINUR SYIFA
011-19980010
Muka hadapan ketiga-tiga duit ini memaparkan imej pokok tebu dan gambar Soekarno disebelah kiri. Manakala disebelah kanan memaparkan simbol "R" (Rupiah). Nilaian 1000 rupiah dipaparkan kiri penjuru dan logo negara Indonesia ditengah. Bezanya antara ketiga-tiga duit ini ialah duit pertama memaparkan tulisan bertuliskan "Republik Indonesia".dan tulisan jawi yang bertuliskan Kun  Fayakun. Manakala duit kedua dan ketiga memaparkan tulisan bertuliskan "Bank Indonesia".dan tiada tulisan jawi.
WALINUR SYIFA
011-19980010
Muka belakang memaparkan nilaian 1000 rupiah disebelah kiri dan kanan perjuru duit. Manakala nombor siri dicop dua kali di muka belakang duit. Bezanya ketiga-tiga duit ini ialah duit pertama memaparkan penari serimpi dengan jumlah penari 4 orang yang memegang kipas. Manakala duit kedua dan ketiga memaparkan imej lelaki sedang membajak tanah untuk menanam padi.

Keistimewaan duit ini ialah ia memiliki benang pengaman yang berwarna perak dan emas yang boleh dilihat dengan menggunakan sinar Ultra Violet.  Apabila kita menggunakan sinar Ultra Violet ini kita akan dapat melihat tulisan Asma Allah, Kun Fayakun dan dll.

Duit ini dikeluarkan bukan untuk dijadikan sebagai alat pembayaran kerana wang ini adalah wang asli sebagai wang Sorkarno Souvenir. Pada zaman itu untuk membezakan dengan wang yang digunakan sebagai alat pembayaran ialah apabila diletakkan di telapak tangan ia tidak bergerak , tidak memiliki tulisan jawi, dan dikeluarkan dalam bahasa ingggeris.
WALINUR SYIFA
011-19980010

DUIT LAMA INDONESIA 1000 RUPIAH INI SEMEMANGNYA DIKETAHUI MEMPUNYAI KHASIAT ALAMI YANG SEMULAJADI .TETAPI  DUIT LAMA INDONESIA 1000 RUPIAH YANG BERADA DALAM SIMPANAN KAMI BERLAINAN DARIPADA YANG LAIN KERANA TELAH DI ISI DENGAN BACAAN  AYAT-AYAT AL-QURAN DAN ZIKIR-ZIKIR SERTA DOA-DOA TERTENTU UNTUK MENAMBAH KEKUATAN ENERGINYA  . ANTARA KHASIATNYA IALAH :- 
  • Memiliki tulisan Asma Allah, Kun Fayakun, nurisulaiman, surah al-ikhlas dll dalam bahasa Arab yang boleh dilihat secara lansung dan ada juga yang hanya boleh dilihat sinar Ultra Violet.
  • Wang ini akan bergerak apabila diletakkan di telapak tangan yang tidak dimiliki oleh kebayakan wang yang ada di dunia ini.
  • Wang ini akan melengkung keatas dimana kedua sisi duit kertas ini bersama-sama bergerak keatas menjadi bentuk seperti huruf O atau U. 
WALINUR SYIFA
011-19980010
  • Ada juga yang menggulung seperti tikar iaitu akan menggulung salah satu sisi sahaja kemudian wang ini akan jatuh dengan sendiri apabila kita meletakkanya.
  • Pelaris bagi diri, perniagaan, pejabat dan kerjaya dimana si pemilik boleh menampalkan duit ini didalam bingkai gambar (frame) di rumah atau pejabat. Malahan juga boleh diletakkan di meja kaunter perniagaan semoga dimurahkan rezeki.
  • Boleh dijadikan sebagai ibu duit untuk menarik duit yang lain semoga duit semakin bertambah.
  • InsyaAllah akan melancarkan perniagaan si pemilik dengan lebih maju dan berjaya.
  • Memudahkan segala urusan harian si pemilik.
  • Bagi mereka yang banyak berhutang lama-kelamaan InsyaAllah hutang mereka akan selesai.

  • Duit Lama Indonesia 1000 Rupiah ini sedia dimaharkan (dijual) kepada sesiapa yang berminat.

    Mahar tidak boleh dinyatakan secara khusus kerana dikhuatiri akan menjejaskan kualiti dan khasiat khazanah antik. 

    PEMBELIAN SECARA ONLINE

    BERMINAT WHATSAPP  011-19980010 ( USTAZ NAZMI )

            
    TIDAK DIJAMPI DENGAN AYAT-AYAT YANG MELANGGAR HUKUM SYARAK DAN TIDAK DIASAP DENGAN KEMENYAN. HANYA AYAT-AYAT AL-QURAN SAHAJA. IN SYA ALLAH

    IA TIDAK MENGANDUNGI UNSUR-UNSUR YANG SYIRIK.

    [BARANG TERHAD]

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

BATU LEKLAI NAGA

 BATU LEKLAI NAGA PANJANG 19 CM LEBAR 11 CM DILARANG COPY IMAGES INI !!! K00001 KEHEBATAN BLN 25021202024750 KHASIAT INI HAK MILIK WALINUR S...