Monday, December 04, 2017

ALAM JIN

ALAM JIN


Jin merupakan makhluk yang dicipta Allah S.W.T seperti manusia. Diberi nama jin atas kewujudannya yang tidak dapat dilihat oleh manusia, kecuali mereka merubah wujudnya menjelma sebagai sesuatu yang lain seperti haiwan, manusia dan bentuk-bentuk yang lain.

FAKTA-FAKTA BERKAITAN JIN :
  • Jin juga mempunyai kewajipan seperti manusia untuk melaksanakan ibadat kepada Allah S.W.T
  • Jin juga terbahagi kepada Islam dan kafir
  • Jin tidak boleh dilihat oleh manusia biasa kecuali semasa mereka mengubah rupa mereka kepada sesuatu yang lain. Namun, mereka boleh melihat manusia dan sentiasa membisikkan tipu dayanya kepada manusia
  • Jin terlebih dahulu diciptakan oleh Allah sebelum manusia dan ia dicipta daripada api dan manusia berasal dari tanah
  • Jin terbahagi kepada tiga kumpulan, iaitu :
    • Kumpulan jin yang mempunyai sayap serta terbang di udara
    • Kumpulan jin yang berupa ular dan anjing
    • Kumpulan jin yang berdiam diri di tempatnya dan melakukan pengembaraan
  • Manusia merupakan makhluk yang lebih mulia daripada jin ekoran semasa penciptaan nabi Adam A.S para malaikat dan jin diarahkan untuk bersujud kepada Nabi Adam dan iblis mengingkarinya.
  • Jin juga mempunyai jantina iaitu lelaki dan wanita serta mempunyai nafsu untuk berkahwin
  • Mereka juga mempunyai nafsu untuk makan. Namun, makanan mereka tidak sama seperti manusia seperti asap, wap dari tulang dan tulang sum-sum binatang.
  • Kehidupan serta kemajuan alam jin sama dengan manusia malah lebih maju berbanding manusia. Jin juga turut mempunyai penginapan dan rumah malah mampu untuk menginap di dalam rumah manusia juga.
Jin merupakan makhluk yang suka mengganggu manusia tidak kira dalam bentuk gangguan apa sekalipun. Ianya kadang-kadang boleh datang hanya sebab ada sesetengah jin itu menyukai manusia itu sendiri dan bole juga datang dalam bentuk santau dan sihir yang sememangnya terkenal dalam masyarakat melayu.


Kebanyakan orang yang terkena gangguan makhluk halus samada dalam bentuk sihir, santau, lebih-lebih lagi saka akan keberatan untuk melakukan rawatan, keadaan ini terjadi semata-mata kerana tipu daya dan fitnah syaitan. Sebahagiannya pula tidak mempercayainya.

Sukacita disarankan agar anda kuatkan semangat dan keimanan seterusnya melawan keadaan ini daripada membelenggu diri anda. Penyakit sebegini bakal menyusahkan diri sendiri dan menghancurkan kerukunan rumahtangga dan keluarga tercinta.

Dapatkanlah rawatan dengan segera. In Syaa Allah kami sedia membantu anda. Rawatan Jarak Jauh untuk pesakit yang tidak dapat datang ke klinik kami turut disediakan. Kos rawatan bergantung kepada situasi dan tahap masalah. Untuk keterangan lebih lanjut, boleh hubungi 011-19980010 (Ustaz Nazmi)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

BATU LEKLAI NAGA

 BATU LEKLAI NAGA PANJANG 19 CM LEBAR 11 CM DILARANG COPY IMAGES INI !!! K00001 KEHEBATAN BLN 25021202024750 KHASIAT INI HAK MILIK WALINUR S...