Monday, December 04, 2017

TERSESAT DI ALAM BUNIAN SEMASA MENDAKI GUNUNG STONG

TERSESAT DI ALAM BUNIAN

Image result for ALAM BUNIAN
[GAMBAR SEKADAR HIASAN]

Bunian adalah sejenis makhluk halus dari golongan jin. Mereka tidak mempunyai jasad dan diciptakan dari api. Kebiasaannya mereka terdiri dari golongan jin Islam. Mereka juga mempunyai budaya setempat, memiliki wajah dan fizikal seperti manusia tetapi tidaklah sempurna seperti wajah dan tubuh badan manusia.

Pada posting kali ini kami ingin berkongsi serba sedikit kisah sepasang suami isteri yang datang ke pusat rawatan kami untuk mengesan keberadaan anak mereka yang hilang selama dua minggu di Gunung Stong. Dipercayai anak mereka didapati hilang semasa melakukan aktiviti untuk turun dari puncak Gunung Ayam ke Baha's Camp semasa melakukan ekspedisi pendakian 3 puncak (Ayam, Baha, Stong) bersama rakan-rakan Kelab Rekreasi Universiti tempat dia belajar.

Dengan ilmu yang ada serta keyakinan sepenuhnya terhadap kekuasaan Allah S.W.T, Ustaz Nazmi mula scan untuk mengesan kedudukan semasa anak mereka yang hilang tadi dan didapati dia tengah mandi-manda bersama sekumpulan wanita-wanita cantik yang dipercayai bunian.

Mamat (bukan nama sebenar) yang merupakan anak kepada pasangan ini dipercayai tengah mandi untuk menyiapkan diri bagi majlis pernikahannya dengan salah seorang puteri bunian yang akan dilangsungkan petang itu. Dengan keizinan dari Allah, Ustaz Nazmi membaca sedikit ruqyah serta melakukan solat hajat khusus untuk menyekat dari perkara tersebut terus berlaku.

Syukur kerana berkat keagungan Allah, Ustaz Nazmi dapat berkomunikasi dengan penghulu bagi kaum bunian yang tinggal di sekitar Gunung Stong itu sendiri dan meminta untuk batalkan majlis tersebut dan biarkan Mamat untuk pulang ke pangkuan keluarganya.

Dipendekkan cerita, selepas selesai berunding dan tegas mempertahankan keputusan untuk melepaskan Mamat pulang ke alam manusia balik. Ustaz Nazmi mengarahkan untuk menghantar sesiapa untuk mencari Mamat di Sungai Rantai yang merupakan salah satu checkpoint di Gunung Stong pada keesokan harinya.

Alhamdulillah, Mamat selamat dibawa pulang dan telah pun seleasi menjalani rawatan untuk menghilangkan trauma dan melupakan setiap pengalaman yang dia tempuhi sepanjang berada di alam bunian itu untuk terus menjalani hidup seperti manusia biasa.

Kita sebagai manusia tidak patut tunduk atau bersetuju dan mengikut apa sahaja yang diperkatakan makhluk halus ini. Bunian atau jin-jin lainnya turut mempunyai akal dan pemikiran yang sama dengan kita. Jangan sesekali mudah terpedaya dengan tipu helah yang dibuat oleh mereka.

In Sya Allah semua masalah boleh diselesaikan jika diusahakan dan diikhtiarkan dengan cara yang betul. Kunjungilah Pusat Rawatan Islam Walinursyifa. Bagi pesakit yang tidak dapat hadir, rawatan jarak jauh turut disediakan. Kos rawatan bergantung kepada situasi dan tahap masalah. Untuk keterangan lebih lanjut, boleh hubungi 011-19980010 (Ustaz Nazmi) 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

BATU LEKLAI NAGA

 BATU LEKLAI NAGA PANJANG 19 CM LEBAR 11 CM DILARANG COPY IMAGES INI !!! K00001 KEHEBATAN BLN 25021202024750 KHASIAT INI HAK MILIK WALINUR S...